Apple i Samsung nadal dominują na amerykańskim rynku smartfonów

Apple i Samsung nadal dominują na amerykańskim rynku smartfonów

Firma badawcza Comscore opublikowała nowe dane dotyczące udziałów w rynku smartfonów w USA. Apple i Samsung nadal bardzo wyraźnie dominują na amerykańskim rynku smartfonów. Oprócz udziałów rynkowych dla poszczególnych producentów smartfonów i systemów operacyjnych, analiza pokazuje również ranking najpopularniejszych aplikacji i stron internetowych.

Według najnowszej analizy przeprowadzonej przez firmę badającą rynek internetowy Comscore w USA smartfon posiada 156 milionów osób. Na rynku dominują Android i iOS. Apple zyskał nieznacznie w czwartym kwartale 2013 roku i ma obecnie 41,8 proc. udziału w rynku. Android stracił 0,3 procent i nie jest już o dziesięć procent lepszy od iOS.

(Zdjęcie: Jabłko)

(Zdjęcie: Comscore)

(Zdjęcie: Comscore)

W ostatnim kwartale 2013 roku rynek nadal był zdominowany przez Apple i Samsung: statystyki najpopularniejszych producentów smartfonów pokazują 41,8 proc. udziału Apple w czwartym kwartale 2013 roku. W okresie od września do grudnia włącznie Apple zdołało zwiększyć o kolejne 1,2 proc. z 40,6 proc. do 41,8 proc. Samsung również zyskał w tym okresie 1,2 proc., podczas gdy odsetek Koreańczyków wzrósł z 24,9 do 26,1 proc.

(Zdjęcie: Jabłko)

(Zdjęcie: Comscore)

(Zdjęcie: Comscore)

W pierwszej piątce przegranymi znalazły się HTC (minus 1,4 proc. do 5,7 proc.) i Motorola. W przypadku najpopularniejszych aplikacji nie ma też prawie żadnych niespodzianek. Facebook ma zasięg ponad 77 proc., za nim plasuje się Google Play (ok. 54 proc.) i wyszukiwarka Google (49,7 proc.). Wśród najpopularniejszych stron internetowych na pierwszym miejscu znajduje się Google z 88 procentami, za nim Facebook z 86 procentami i Yahoo z 82 procentami.

Więcej na te tematy:

Android

jabłko

iPhone

Samsung

głos_13

Dyskutować z!

Tutaj możesz skomentować artykuł „Apple i Samsung nadal dominują na amerykańskim rynku smartfonów”. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.

Czy kredens zabrał miejsce pasterzowi? Wyłącznie sensacyjne nagłówki bez treści?

Inne rynki również byłyby interesujące, ale Apple nie radzi sobie tam tak dobrze, więc po prostu je pomijają. Typowe fanki jabłek

Leave a Replay