Apple utrudnia prawo do naprawy
Nowy raport podsumowuje wysiłki Apple, aby zmusić firmę do przestrzegania przepisów prawa naprawczego.
Nowy raport Bloomberga zbiera dane, które pokazują, jak Apple, ale także Microsoft, Amazon i Google utrudniają niezależne warsztaty. Niektóre z nich nie są dostarczane z oryginalnymi częściami lub firmy nie publikują instrukcji napraw.
Jednocześnie w samym 2021 r. 27 stanów USA opracowało ustawy, które ustanawiają prawo do naprawy. Apple, ich lobbyści i grupy handlowe działały tak masowo, że żadne z ustaw nie zostało uchwalone. Rozumowanie jest zawsze takie samo. Niezależne naprawy powodują uszkodzenie sprzętu lub mogą zagrozić bezpieczeństwu konsumenta.
Warty zobaczenia kanał Louisa Rossmanna na YouTube regularnie zajmuje się tymi i innymi „świecami dymnymi”. Rossmann to amerykański działacz na rzecz kampanii naprawczej.
Ładując film, akceptujesz politykę prywatności YouTube. Ucz się więcej
Załaduj wideo
Zawsze odblokuj YouTube
Na przykład w stanie Waszyngton demokratyczna posłanka Mia Gregerson poparła taką ustawę. Apple, Microsoft, Amazon i Google stawiały opór. „Jeśli naprawdę chcesz wiedzieć, kto był niegrzeczny, to właśnie Apple” – powiedział Gregerson. Lobbyści Apple zaoferowali wsparcie programów naprawczych w lokalnych uczelniach, jeśli nie zostanie uchwalone żadne prawo.
Brak wyświetlaczy iPada
W szczególności iPady używane przez uczniów są bardziej podatne na uszkodzenia wyświetlacza. Jeśli niezależne warsztaty próbują zdobyć oryginalne wyświetlacze Apple, Apple im to utrudnia. Apple nie dostarcza wyświetlaczy do iPada niezależnym warsztatom. Ale nawet uczestnicy niezależnego programu naprawczego Apple tego nie rozumieją.
Dzięki programowi napraw Apple oferuje niezależnym warsztatom możliwość wykraczającą poza ich własny serwis. Te „darmowe” części otrzymują oryginalne części, narzędzia, instrukcje naprawy i narzędzia diagnostyczne. Jest to jednak poprzedzone certyfikacją Apple. Każdy warsztat wymaga co najmniej jednego certyfikowanego technika Apple. Przeszkody w tym zakresie są tak duże, że wiele małych warsztatów nie może sobie na to pozwolić. I nawet wtedy nie mogą zastępować wyświetlaczy iPada.
Dolary i centy
Właściciel niezależnego warsztatu Justin Millman tak podsumowuje problem: „Dla nich to tylko dolary i centy. Nie myślisz o osobie po drugiej stronie iPada.” To pasuje do badania FTC (Federalnej Komisji Handlu). Dlatego Apple wyraźnie opracowało swoje AirPods w taki sposób, aby właściciele zniechęcali ich do wymiany baterii (szacowana żywotność 18 miesięcy) bez ich niszczenia. Klienci zazwyczaj muszą kupować nowe lub płacić za zamienniki: prawie 100 USD.
Na koniec należy wspomnieć o chipie M1 firmy Apple. Oprócz przewagi technicznej, Apple skutecznie zwiększa zależność klientów od drogich usług Apple.
Apfeltalk Live będzie również relacjonować ten temat dzisiaj od 19:00:
Ładując film, akceptujesz politykę prywatności YouTube. Ucz się więcej
Załaduj wideo
Zawsze odblokuj YouTube
Przez Macrumors